Communicatieboeken zijn voor ieder bedrijf onmisbaar. Jezelf nieuwe kennis aanleren in het algemeen is belangrijk, maar communiceren in bijzonder is van onschatbare waarde. Communiceren met je klanten, met je leveranciers of met de lezers op je website.
In dit artikel gaan we daarom in op de beste boeken over communicatie. We geven je onze top 15 beste communicatie boeken en vertellen je precies waarom ze op je leeslijst zouden moeten staan.
Inhoudsopgave
Beste communicatieboeken top 15
Een boek over communicatie helpt je de relatie te verbeteren met je omgeving. Ook zorgt het ervoor dat je meer sales kunt doen via je webshop en affiliate marketing als je de technieken toepast in je webteksten. Hieronder de lijst met beste communicatieboeken.
Crucial Conversations
Dit boek gaat over cruciale gesprekken die soms gevoerd moeten worden op de bedrijfsvloer. Of dit nu met klanten is voor meer sales of met collega’s. Het aangaan van een belangrijk gesprek op de juiste manier is een skill waar je je hele leven nog iets aan hebt.
How To Talk To Anyone
Het boek How To Talk To Anyone geeft je 92 bruikbare tips om je communicatie te verbeteren, zowel zakelijk als in de privésfeer. Sociale situaties zoals feesten komen aan bod en er wordt gesproken over jezelf onderscheiden in iedere situatie zodat je jezelf in de picture kunt spelen.
How To Win Friends And Influence People
Dit boek is misschien wel één van de populairste boeken op onze lijst. Wereldwijd werden er meer dan 16 miljoen boeken van verkocht. Het doel van het boek is om je zelfvertrouwen te verbeteren in de belangrijkste situaties. Hoewel de titel het misschien doet vermoeden leer je niet hoe je mensen moet manipuleren, maar juist hoe je goed met ze om kunt gaan.
Just Listen
Veel mensen hebben er een handje van om constant te praten. Ik ben daar in ieder geval wel een van. Toch is dit niet altijd de beste manier om je boodschap over te brengen. Goed luisteren naar je gesprekspartner is hierbij nog veel belangrijker en daarover vertelt de auteur je alles in dit boek.
Spreek als TED
Praten in het openbaar en al helemaal voor een groep mensen. In het boek Spreek Als Ted vertellen de beste publieke sprekers ter wereld je de 9 tips om dit zo goed mogelijk te doen. Je boodschap overbrengen en de aandacht van de luisteraars grijpen zorgt ervoor dat je mensen écht aan je kan binden.
Words That Work
Veel praten is niet altijd de beste oplossing om de boodschap over te brengen. Beter is het nog om precies de juiste dingen te zeggen. In dit boek leer je hoe je op een tactische manier je boodschap over kunt brengen zonder de luisteraar te vervelen.
Simply Said
Als je soms het gevoel hebt dat je boodschap niet goed aankomt bij de luisteraar is dit boek iets voor jou. In het boek worden technieken besproken voor zakelijke gesprekken. Zo zorg je ervoor dat gesprekken niet escaleren en dat je boodschap altijd begrepen wordt.
Never Split The Difference
Onderhandelen is bij het zakendoen een van de meest waardevolle skills die je kunt bezitten. In het boek Never Split The Difference vertelt een oud onderhandelaar van de FBI precies welke technieken wel en niet werken. Zo ben je het beste voorbereid op ieder gesprek en behaal je het beste resultaat.
Omringd Door Idioten
Iedereen binnen een bedrijf is anders. Het is daarom goed om te weten welke karaktereigenschappen er zijn en hoe je hiermee om moet gaan. In dit boek wordt dat besproken door o.a. de kleuren persoonlijkheid en de verschillende type personen.
Power Questions
Vragen stellen is de belangrijkste methode om snel tot de kern van de zaak te komen. Of je nu komt om te verkopen, een relatie op te bouwen of gewoon een goed gesprek te voeren. In dit boek leer je technieken over het stellen van de beste vragen.
Thanks For The Feedback
Het is niet altijd leuk om feedback te krijgen of te geven. Dit kan soms best confronterend zijn. Toch is het een goede manier om te groeien in je eigen ontwikkeling. Ook wordt eerlijke feedback meer gewaardeerd door anderen dan je misschien op het eerste gezicht zou zeggen. Een interessant onderwerp dus om je in te verdiepen.
The Fine Art of Small Talk
In een sociale omgeving zijn er genoeg lastige situaties. Het beginnen van een gesprek, netwerken op een evenement waar je alleen bent, het voeren van serieuze gesprekken en jezelf op de juiste manier positioneren. In dit klassieke boek over communicatie worden al deze situaties besproken.
Never Eat Alone
Dit boek is anders dan de meeste boeken op onze lijst. Dit komt doordat het argument in Never Eat Alone is dat goede relaties zorgen voor goede gesprekken. Een balans tussen zakelijk en privé is volgens de schrijver de beste manier om jezelf op ieder moment op de juiste manier te presenteren.
Way What You Mean
Aangevallen voelen in een gesprek is een vervelende situatie om in te zitten. Vaak is het namelijk niet eens de bedoeling, maar zijn de gemoederen gewoon even opgelopen. Toch zorgt dit voor het uit de hand lopen van gesprekken waar geen van de deelnemers content mee is. In dit boek lees je over technieken die hierbij kunnen helpen.
Everyone Communicates, Few Connect
Links om of rechts op, communiceren gaat over het verbinden met mensen. Dit kunnen klanten zijn, je medewerkers of zelfs een groep vol met geïnteresseerden. Hoe beter je een verbinding kunt maken met het publiek. Hoe beter je boodschap over zal komen.
Software is dé manier om de productiviteit te verhogen. Het levert je veel tijd op en je maakt het jezelf gemakkelijk!
e-Boekhouden.nl - Geschikt voor beginners (eerste 15 maanden gratis)
Twinfield - Persoonlijke service en veel koppelingen
Moss - Automatisch boekhouden en OCR
0 reacties