CRM systeem vergelijken, gebruik jij al CRM software?

Op deze pagina vertellen we je alles over een CRM systeem. Het is namelijk een hele handige tool om structuur aan te brengen in je bedrijfsvoering en het klantcontact. Of je nu een zzp’er bent of onderdeel bent van een grote organisatie? CRM systemen kunnen je veel werk uit handen nemen!

Het is alleen best moeilijk kiezen welke CRM software nu het beste bij je past. Daarom kun je op deze pagina een CRM systeem vergelijken met alle andere aanbieders op de markt. We gaan in op de verschillende CRM pakketten, het beste CRM systeem en de functies die je niet mag missen binnen je bedrijf. Gebruik jij al een CRM systeem?

CRM systemen top 10

Hieronder vind je onze CRM systemen top 10. Later op deze pagina gaan we er dieper in op de functies van de beste CRM systemen, maar we noemen ze alvast snel op deze pagina zodat je ook direct kunt beginnen met het bekijken van de CRM pakketten mocht je dat willen.

  • e-Boekhouden.nl – Alles in één pakket voor zzp & 15 maanden gratis proberen
  • Salesforce – Hét toonaangevende CRM voor MKB en grote bedrijven
  • Tribe CRM – Het scherp geprijsde, allen in een pakket van Nederlandse bodem
  • Gripp – Altijd al je contacten bij de hand (klanten, leveranciers & leads)
  • Simplicate – Altijd inzicht in je relaties en het verkoopproces
  • Silvasoft – Altijd en overal zicht op je relaties
  • Pipedrive – Optimaal stroomlijnen van je verkoopprocessen
  • Freshsales – Allround marketing & sales tool

CRM systeem vergelijken

Elk bedrijf is anders en daarom zoekt ieder bedrijf ook net iets anders in CRM software. Met behulp van onderstaande tool kun je CRM systemen vergelijken aan de hand van de benodigdheden binnen jouw bedrijf. 

 


Onze CRM systeem top 5 in detail

Er zijn talloze CRM pakketten op de markt te verkrijgen zoals je hebt kunnen zien in onze CRM software vergelijken tool. We vertellen je nu graag iets meer over de top vijf CRM software die wij uitgekozen hebben. 

e-Boekhouden.nl

e-Boekhouden is een bekend boekhoudprogramma en heeft talloze koppelingen met CRM systemen. Daarnaast beschikt het over uitgebreide CRM tool zoals het bijhouden van klantcontact, verkoop afspraken en dat soort dingen. Zeer geschikte software dus om alles op één plek bij te houden.

  • Maximale automatisering
  • 15 maanden gratis proberen
  • Zelf invoervelden definiëren
  • Alle klantgegevens op één plek

Meer informatie & prijs

Salesforce

Salesforce is wereldwijd marktleider op het gebied van cloud software. Ondersteund door AI neemt de software van Salesforce veel taken van je uit handen. Een zeer goede manier om alle processen binnen je bedrijf moeiteloos te laten verlopen.

  • Ondersteuning van AI
  • Alles in één pakket
  • Schaalbaar afhankelijk van bedrijfsgrootte
  • Integraties met andere software zoals Slack

Meer informatie & prijs

Tribe CRM

De Tribe CRM software is van Nederlandse bodem en gemaakt voor het gebruiksgemak. De software is gemakkelijk te customizen naar je eigen smaak en benodigdheden. Het is gemaakt om snel, simpel en intuïtief mee te werken.

  • Samen online werken in één omgeving
  • Helpdesk altijd op stand-by
  • Het maken van processen
  • Ticketing

Meer informatie & prijs

Gripp

Met de software van Gripp heb je al je klanten, berichtgeving en leads op één plek ondergebracht. Je kunt hiermee zowel je klantenservice als je sales naar een hoger niveau tillen. Met de timeline in de CRM tool hou je dit bovendien heel overzichtelijk.

  • 100% grip op je relaties
  • Al het klantcontact op één plek
  • Krachtige zoekfuntie
  • Importeren en exporteren van data

Meer informatie & prijs

Simplicate

Met de software van Simplicate heb je alle klantgegevens binnen handbereik. Meer dan 1000 bedrijven gebruiken de software iedere dag om het klantcontact te verbeteren en meer sales te verwezenlijken.

  • CRM met taken
  • Inzicht in klanten en prospects
  • Snelle filterfunctie
  • Handige tijdlijn met contactmomenten

Meer informatie & prijs

Beste CRM systeem

Uit de test komen e-Boekhouden en Salesforce als beste uit de test. De twee partijen zijn bekende namen in de software wereld en beschikken bovendien over alle functionaliteiten die je maar nodig hebt. Ongeacht de grootte van je bedrijf.

e-Boekhouden is eenvoudig te gebruiken in combinatie met het boekhoudpakket. Zo beschik je niet alleen over al het klantcontact, maar heb je hier ook alle financiële gegevens zoals facturen en prijsafspraken bij. De software krijgt een 4,6/5 uit ruim 1200 beoordelingen!

Salesforce is de grootste CRM softwareleverancier op onze lijst. Internationaal staat het bekend om de CRM software en je weet dus zeker dat je met een CRM pakket van Salesforce goed zit voor de rest van je leven. De software krijgt een 4,4/5 uit ruim 17.000 beoordelingen!

Het beste CRM systeem kan overigens afwijken van onze lijst. Dit heeft ermee te maken dat geen enkel bedrijf hetzelfde is. Hoewel beide CRM pakketten goed uit de bus komen qua functies en reviews kan het zijn dat jouw bedrijf net een andere functionaliteit nodig heeft. CRM software vergelijken is daarom altijd goed om te doen via de bovenstaande tool op deze pagina.

CRM pakketten, welke basisfuncties heb ik sowieso nodig?

Er zijn verschillende CRM pakketten te verkrijgen. Allemaal met andere functies. Op deze pagina hebben we je al een aantal hele geschikte CRM systemen laten zien. Met de CRM systeem vergelijken tool kun je bovendien zoeken naar geschikte software dat past bij jouw organisatie.

Hieronder gaan we wat dieper in op de soorten functies die je hebt in een CRM programma zodat je dit kunt gebruiken in je onderzoek naar de beste CRM software. Hieronder een greep van de functies van de genoemde CRM pakketten die je mogelijk kunt gebruiken voor je bedrijf.

Veel CRM systemen hebben talloze functies. Erg handig, maar niet altijd even overzichtelijk als je CRM systemen aan het vergelijken bent. Je hebt immers lang niet alle functionaliteiten nodig.

We gaan je dus precies vertellen welke functies de verschillende CRM pakketten hebben en welke wellicht handig zijn voor jou. Aan de hand daarvan kun je hopelijk een betere keuze maken. Je kunt een CRM beoordelen aan de hand van de volgende functies. Een CRM vergelijken wordt makkelijker als je weet welke functies je in ieder geval wilt hebben.

RelatiebeheerProjectmanagementWorkflow automation
Het verhogen van de productiviteit van je personeelMet het maken van budgetten, in kaart brengen van kosten en een duidelijk proces bouwenMet de kracht van automatiseren processen doorlopen
VerkoopFacturatiePortalen
Groeien qua omzet door de extra informatie en handige functiesMogelijkheid om direct vanuit een project te factureren aan een klantData delen met je klanten
E-mail marketingWerkbonnenTicketing
Ontwikkel betekenisvolle interactie met je klanten op het juiste momentDigitale bonnen maken per opdrachtOp een gestructureerde manier taken uitvoeren met meerdere mensen
UrenregistratieKlantenserviceTijdlijn
Het verhogen van de effectiviteit en het bijhouden van de uren per klant of opdrachtHet verbeteren van de klantenservice door de beschikbaarheid van meer informatie en een duidelijk systeemEen duidelijk overzicht van alle contactmomenten en besproken punten & notities

Wat is een CRM systeem?

Een CRM systeem oftewel customer relationship management systeem is software dat je kunt gebruiken om het contact met (potentiële) klanten goed te laten verkopen. 

Als zzp’er heb je niet altijd veel klanten. Het contact is dus relatief eenvoudig. Groeit je bedrijf echter en krijg je meer klanten en/of meer personeel dat contact heeft met deze klanten? Dan wordt het al moeilijker.

Wat heeft je collega allemaal met jouw klant afgesproken toen je even weg was? Wat is er allemaal besproken toen een potentiële klant belde en jij net in gesprek was? Wanneer koopt een klant meestal nieuwe voorraad?

Al dit soort data is gemakkelijk bij te houden met CRM software. Je kunt een CRM pakket dan ook wel zien als houvast binnen je bedrijf. Eén centrale plek om alles wat met je klanten en prospects te maken heeft vast te leggen.

Sterker nog, CRM pakketten worden ook vaak gebruikt om de afspraken met het personeel bij te houden. De gewerkte uren, de individuele planning van het personeel en dat soort zaken.

Een CRM systeem is de geavanceerde tool die ervoor zorgt dat je al deze informatie in een handig overzicht bij kunt houden en terug kunt vinden. Met één klant kun je het zelf nog wel onthouden. Met meerdere personeelsleden, meerdere klanten en meerdere contactmomenten met verschillende mensen wordt dit heel moeilijk. Juist daarom is een CRM programma zo handig!

Wanneer heb ik een CRM systeem nodig?

Je hebt een CRM systeem nodig zodra je de hoeveelheid contact met klanten maar moeilijk bij kunt houden. Ook is het dé tool die je gebruikt om je bedrijfsvoering naar een hoger niveau te tillen.

Met CRM systemen kun je namelijk de gegevens van je klanten tot in detail bewaren en weer gebruiken bij het volgende contactmoment. Dit verhoogt de sales, de klanttevredenheid en de relatie met je klant in het algemeen.

Zodra je de druk niet meer aan kunt of intensief contact met klanten hebt met meerdere collega’s raden we je aan om CRM software te vergelijken. Niet iedere software is even duur en daarom kan het zelfs voor de groeiende zzp’er heel interessant zijn.

Voordelen CRM systeem

Zoals je hebt kunnen lezen heeft een CRM systeem veel voordelen. Hieronder zal ik ze allemaal voor je opsommen. In de regel helpt de software je met het verbeteren van het klantcontact. Of dit nu gaat om potentiële klanten, bestaande klanten of zelfs je personeel.

crm pakketten
  • Je hebt al de klantinformatie in de cloud beschikbaar
  • Verbetert de samenwerking tussen het personeel op verschillende locaties
  • Altijd de aantekeningen van vorige klantgesprekken bij de hand
  • Het bespaart je tijd, alle informatie is direct beschikbaar
  • Het inrichten van automatische processen kan de kosten verlagen
  • Het verhoogt de productiviteit van jezelf en je personeel
  • Andere software zoals een boekhoudsysteem is te koppelen voor een nog completer beeld van je bedrijfsvoering en je klanten
  • Je kunt analyses maken van klanten die je weer kunt gebruiken in nieuwe verkoopmomenten = een verhoging van de omzet

Dit is slechts een kleine greep uit de voordelen van een CRM systeem. Ieder bedrijf heeft er baat bij. Hoe groter de organisatie en hoe meer contactmomenten en personeel, hoe handiger de software is. 

Nadelen CRM systeem

Ondanks alle voordelen van CRM systemen is het goed om je bewust te zijn van sommige pijnpunten:

  • Heeft een aanlooptijd nodig, het nieuwe systeem moet weer aangeleerd worden
  • Zijn ‘extra’ handelingen in de ogen van personeel
  • Je betaalt kosten voor de software 
  • Het kan moeilijk zijn om mee te werken voor mensen die niet zo technisch onderlegd zijn

Dat CRM software nuttig is voor bedrijven is duidelijk. Wat het in sommige gevallen moeilijk maakt, is de nieuwe software. Ik generaliseer nu een beetje, maar soms hebben nieuwe of oudere personeelsleden al moeite met een e-mail sturen. Laat staan het op de juiste manier gebruiken van een CRM pakket. Het kan dus even tijd kosten om iedereen te overtuigen en hierin te trainen.

Conclusie

Een CRM systeem is een zeer goede manier om meer structuur aan te brengen binnen je bedrijf. De CRM software zorgt ervoor dat alle informatie binnen je bedrijf op de juiste manier opgeslagen wordt. CRM kan veel van deze stromen bovendien automatiseren.

Afspraken met klanten staan genoemd bij de klant met het contactmoment en de voorgaande gesprekken. Sales data staat hierbij verwerkt om je nieuwe inzichten te geven die je kunt gebruiken bij het salesproces om het aantal verkopen te verhogen.

Daarnaast is het een logische volgende stap voor iedere groeiende ondernemer. Of je nu een zzp’er bent of al een groot bedrijf hebt met veel personeel. De CRM pakketten en de functies helpen je om nog harder te groeien. 

Een CRM systeem vergelijken dat past bij jouw organisatie is de eerste stap en heb je hopelijk kunnen doen op deze pagina. Ga jij met een CRM systeem je bedrijf naar een hoger niveau tillen?

Top boekhoudprogramma's