Home » Economisch nieuws » Facebook en Instagram introduceren betaalde abonnementen

Facebook en Instagram introduceren betaalde abonnementen

Leestijd: < 1 minuut

Meta Platforms, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, lanceert betaalde abonnementen waarmee gebruikers hun accounts kunnen verifiëren, kondigde Meta-topman Mark Zuckerberg zondag aan. Daarmee treedt Meta in de voetsporen van mediaplatform Twitter, dat eerder al betaalde verificatiebadges invoerde voor accounts.

Meta gaat de abonnementen vanaf 11,99 dollar (11,18 euro) per maand aanbieden. Wie zich abonneert via iOS, het besturingssysteem van Apple, betaalt 13,99 dollar. Meta mikt met Meta Verified, de dienst die de abonnementen administreert, vooral op influencers en andere ‘contentmakers’. De dienst wordt vanaf volgende week getest in Australië en Nieuw-Zeeland.

Sociale media zijn voor een groot deel afhankelijk van advertenties voor hun inkomsten. Daarom lanceren ze steeds vaker abonnementsformules om hun inkomsten te diversifiëren. Zo lanceerde Snap al het abonnement Snapchat Plus en introduceerde Twitter de betaalde verificatiebadges. Het moet nog blijken of veel gebruikers bereid zijn om te betalen voor diensten die voorheen gratis waren.

Meer verdienen en beter omgaan met je geld?

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang iedere week het laatste economische nieuws, handige tips voor ondernemers en de beste tools!


Chris & Kaj Hoebeginik

De auteurs: Kaj & Chris

Wij zijn Kaj & Chris en op hoebeginik.nl delen wij onze expertise op het gebied van ondernemerschap en marketing. Na onze studie marketing vervolgden wij onze praktijkstudie in ondernemerschap. Inmiddels jaren later delen wij onze succesverhalen en valkuilen hier zodat jij ervan kunt leren. Lees hier ons verhaal.

Plaats een reactie