Home 9 Over ons, het verhaal van hoebeginik.nl

Over ons, het verhaal van hoebeginik.nl

Auteur:
Kaj
Laatst bijgewerkt:

juni 26, 2024 @ 7:45 am

Leestijd:
6 minuten

Op Hoebeginik.nl schrijven we dagelijks voor ondernemers en online marketeers. Dit zijn wij zelf ook en alle handige tips & tricks die we gaandeweg ontdekken zijn hier terug te vinden. Bovendien lees je het dagelijkse economische nieuws om nooit meer voor verrassingen te staan!

Why does Hoebeginik.nl exist?

De website hoebeginik.nl is begonnen vanuit hele praktische overwegingen. We kregen constant de vraag: wat doen jullie eigenlijk op dat internet? 

Na dit meerdere malen uitgelegd te hebben en mensen te hebben geënthousiasmeerd besloten we het maar op papier te zetten en hoebeginik.nl was geboren. 

Voordat we hier verder op in gaan vertellen we je graag wat meer over onszelf. Wie zit er nou achter de website waar jij nu aan het lezen bent?

Hoe zijn we begonnen?

Deze website is opgericht door Kaj (SEO gek) en Chris (SEA gek). Wij kennen elkaar uit het studentenleven in Groningen en op een reisje kwamen we erachter dat we dezelfde interesse hadden in online marketing. 

Chris bleek een vakgek te zijn op het gebied van Google Ads. Kaj was niet weg te slaan uit de wereld van de zoekmachineoptimalisatie. Vanaf dat moment werden regelmatige brainstormsessies de standaard. Hoe konden deze twee verschillende takken van sport elkaar versterken?

De eerste webshop

Chris ging na de studie in dienst bij een online marketingbureau om meer kennis op te doen en Kaj deed dit als zzp’er. Toch jeukte het bij beide om samen iets op te pakken en zo geschiedde: de eerste webshop kwam ter wereld!

Op ieder vrij moment werkten we aan de webshop en de groei zat er lekker in! We kwamen er op dit moment achter dat de combinatie SEA en SEO een gouden combinatie was die in de markt nog maar weinig écht goed toegepast werd. 

Binnen één jaar haalden we met de webshop tonnen aan omzet binnen en dat smaakte naar meer. 

Affiliate marketing

Kaj was als zzp’er iedere dag bezig met affiliate marketing. Omdat dit lekker ging, wilden we hetzelfde ‘trucje’ ook samen proberen. Nu dus met het kanaal Google Ads erbij! 

Eén website werd twee, twee werden er drie en voor we het wisten werkten we aan talloze websites. Hiermee verdienen we goed geld, maar het meest waardevolle wat we aan deze eerste affiliate websites overhielden was ervaring hoe kneuterig dat ook klinkt.

Consultancy

Zodra we op dit punt aangekomen zijn, hebben we al jaren als ondernemers achter de kiezen. Webshops en affiliate marketing als onze belangrijkste takken van sport. We merkten alleen dat we veel mensen in onze eigen omgeving kunnen hebben met alle kennis die we opgedaan hebben in de loop der jaren.

Zo werd onze consultancytak geboren. Inmiddels hebben we ruim 25+ klanten waarvoor wij online marketing doen. Denk aan strategie, Google Ads, zoekmachineoptimalisatie en algemene mentale steun. 

Onze échte USP bleek onze eigen ervaring met ondernemen te zijn. Best veel mensen kunnen een campagne maken of een tekst schrijven, maar wat heb je er nou aan als ondernemer? De vaste lasten, variabele kosten en ‘return on investment’ werd vaak vergeten door ‘marketingbureaus’.  

Op dit punt konden wij ons echt onderscheiden. We deden de marketing met conversie (het behalen van een doel) in ons achterhoofd. Dit klinkt simpel, maar bleek bijna niet goed toegepast te worden in de markt. 

De ervaring die wij opdoen tijdens het werken aan onze eigen projecten nemen wij mee naar onze klanten. Om een voorbeeld te noemen: Het is als ‘standaard’ marketeer heel makkelijk om een euro uit te geven aan budget. Je denkt echter wel twee keer na of die euro ook echt uitgegeven moet worden als je deze uit eigen zak betaalt..

De naam van ons bedrijf heet dan ook heel toepasselijk: ConversieOnline

Boekhouding

Bij het runnen van meerdere webshops, affiliate websites en een marketing agency komt een behoorlijke boekhouding kijken. Verschillende projecten in de boekhouding, het doen van BTW aangifte in zowel Nederland als het buitenland, inkomstenbelasting betalen en sparen voor de inkomstenbelasting, het boeken van kosten en ga zo maar door.

Door zelf je boekhouding te doen blijf je goed op de hoogte van de financiële situatie van je bedrijf. Inmiddels hebben we hulp van een boekhouder, maar alle tips & trics die we zelf geleerd hebben en nu van onze boekhouder te horen krijgen zijn heel waardevol voor ondernemers.

De start van hoebeginik.nl

Om terug te komen bij het begin van deze website. De vrijheid die we voor onszelf gewonnen hebben met online ondernemen en de enthousiaste gesprekken die we hierover voeren met bekenden wekte nieuwsgierigheid op.

Met name het gedeelte van een passief inkomen verdienen met een website klonk natuurlijk interessant! Zo interessant dat bekenden het ook wel eens wilden proberen. De vragen die we kregen waren bijvoorbeeld:

  • Hoe maak ik een eigen website?
  • Hoe doe ik mijn eigen boekhouding dan?
  • Hoe werkt SEO?
  • Hoe maak ik een goede advertentie in Google?
  • Hoe beleg ik mijn geld als ik eindelijk verdien?
  • Hoe zou ik moeten reageren op de berichten rondom onze economie in de media?

Je ziet denk ik wel een trend in deze vragen.. Hoe Begin Ik?!

Onze praktische ervaring met webshops, affiliate marketing, online marketing, boekhouden en ondernemen delen wij op deze website. Eerst alleen voor bekenden, maar inmiddels is het een van de vele uit de hand gelopen projecten geworden.

Met tienduizenden bezoekers per maand helpen we talloze (nieuwe) ondernemers met praktische vragen. Het is de bedoeling dat je na het lezen van onze website zelf kunt beginnen met online geld verdienen zoals al onze vrienden jaren geleden ook vroegen.

Onze credentials als auteurs op hoebeginik.nl

Om je een beeld te geven van onze ervaring en credentials op het gebied van marketing, ondernemen en investeren lees je hieronder iets meer over ons.

Chris

Chris is de Google Ads specialist en vakgek. Hij heeft in de afgelopen jaren meer dan 100+ klanten geholpen met online adverteren in de zoekmachines.

Voor deze klanten heeft hij meer dan € 10.000.000 aan ad budget uitgegeven. Dit zijn met name klanten in de E-commerce en lead-gen. Omzetdoelen (conversie) is hierbij de belangrijkste graadmeter, met alleen bezoekers kan je de huur niet betalen.

Al van jonge leeftijd wou Chris als ondernemer aan het werk en de online wereld bleek ideaal om zijn ei in kwijt te kunnen!

In zijn vrije tijd leest Chris alle nieuwtjes over ondernemen en Ads, wordt iedere cursus onder de zon gehaald en raakt hij niet uitgesproken over het vakgebied met andere vakgekken.

LinkedIn: Chris

Basisinformatie:

✔️ Studie Commerciële Economie
✔️ Alle PPC Mastery courses behaald
✔️ Alle Google Skillshop workshops
✔️ Trouw volger van Solution8 en alle andere goeroes
✔️ Dedicated LinkedIn marketingfeed met online marketing experts
✔️ Duizenden uren aan ‘biertijd’ in Ads experimenten
✔️ Google Ads partnership met ons bedrijf
✔️ Man met de meeste voornamen
✔️ Koning ROAS

Top 10 boeken in willekeurige volgorde:

  • The 4-hour work week
  • Master your mindset
  • The 100 dollar startup
  • How to think and grow rich
  • Marketing tornado
  • Rich Dad Poor Dad
  • Koop je rijk
  • The Subtle Art of Not Giving a F*ck
  • De 7 eigenschappen van effectief leiderschap
  • Psychology Of Selling

Kaj

Kaj is de SEO specialist oftewel vakgek en denkt alleen maar aan de resultaten in de zoekmachines. Hij heeft talloze klanten geholpen met de online vindbaarheid en geld verdient aan 20+ affiliate websites.

Voor klanten en eigen projecten heeft hij letterlijk meer dan 1000 artikelen geschreven en miljoenen organische bezoekers naar websites getrokken. Online vindbaarheid en organische groei is volgens Kaj dé manier om online succes te hebben.

Het ondernemen is per ongeluk ontstaan vanuit een interesse in SEO. Van de ene website kwam de andere en een paar jaar later sta je hier.

Als vakgek leest Kaj met plezier de laatste blackhat Strategieën, linkbuilding tactieken en obscure tips voor een betere vindbaarheid. Het testen van deze zaken heeft hem de nodige stapavonden gekost.

LinkedIn: Kaj

Basisinformatie:

✔️ Studie Commerciële Economie
✔️ Alle SEO Google courses
✔️ The Affiliate Lab course
✔️ Chiang Mai SEO conference
✔️ Liefhebber van menu structuur & interne links
✔️ Digital Nomad (bij gebrek aan betere term..)
✔️ Fanatiek belegger
✔️ Fan van passief inkomen
✔️ Koning content velocity

Top 10 boeken in willekeurige volgorde:

  • The Richest Man in Babylon
  • Rich Dad Poor Dad
  • Shoe Dog
  • Atomic Habits
  • Working Hard, Hardly Working
  • The Automatic Millionaire
  • The Magic Of Thinking Big
  • Drive
  • The Tipping Point
  • The Compound Effect

Hoebeginik is een uitgave van

ConversieOnline
Lamsoor 10
9738AL Groningen

Affiliate links

Op de website vind je naast de talloze informatieve artikelen soms ook affiliate links of advertenties. Concreet betekent dit dat je door het volgen van een link soms naar de aanbieder van een product gaat waarvoor wij een vergoeding kunnen krijgen. Dit gaat natuurlijk nooit ten koste van jou als lezer.

Geschreven door:
Kaj
Kaj is als student begonnen met ondernemen en hier niet meer mee opgehouden. Begonnen met een simpele website, samen met Chris uitgegroeid tot een serieuze marketing agency. Al deze ervaringen zet ik hier voor je op papier zodat je van onze fouten kunt leren en je bedrijf naar een hoger niveau kunt tillen.